"Het andere geluid"
MEDIA & SPORT
Waarom de ‘bijzondere combinatie’ van MEDIA & SPORT?
Enerzijds vanwege de enorme passie voor beide sectoren. Maar er is meer.
De sectoren MEDIA & SPORT bieden aan Consumenten (lezers, kijkers, bezoekers en fans) veel informatie, vermaak, plezier, ontspanning, entertainment, etc., maar MEDIA & SPORT bieden ook aan Bedrijven een podium en een mogelijkheid om consumenten (doelgroepen) te bereiken.
MEDIA & SPORT vertonen heel veel overeenkomsten, ze hebben elkaar ‘nodig’ en ze hebben ook diverse vergelijkbare uitdagingen.
Denk daarbij aan:
- Oplages en kijkcijfers (MEDIA) of ledenaantallen, fanbases en bezoekers (SPORT) zijn cruciaal;
- Werving en behoud van klanten, lezers, kijkers (MEDIA) of leden, fans en bezoekers (SPORT) t.b.v. meer bereik;
- Verzamelen van data / kennis van lezers, kijkers (MEDIA) of leden, fans en bezoekers (SPORT) om doelgroepen te segmenteren; gericht te benaderen, voor datamarketing, voor productontwikkeling, etc.;
- Transitie van traditionele advertising (MEDIA) of Sponsoring (SPORT) naar bijvoorbeeld Branded Content;
- Digitalisering; inzet Social Media en ontwikkeling van nieuwe platformen;
- Ontwikkeling van nieuwe verdienmodellen en andere inkomstenbronnen;
- Noodzaak tot innovatie en vernieuwing;
- Breed gebruik van data; het bouwen van communities en fanbases, etc.;
- Behoefte aan ‘veranderingsgezinde’ of nieuwe medewerkers vaak met expertise opgedaan bij andere typen bedrijven of in andere sectoren.